Novinky Více dezertů i domácího pečiva. Díky Expanzi se mají zákazníci CrossCafe opravdu na co těšit!

Více dezertů i domácího pečiva. Díky Expanzi se mají zákazníci CrossCafe opravdu na co těšit!

16. 9. 2019

(Martin Lomický, jednatel společnosti CrossCafe)

Kavárny CrossCafe představují nejen ideální místo pro trávení volného času, nýbrž i pro randění, studium či plnění studijních povinností. A protože vyznavačů skvělé kávy a lahodných zákusků každým rokem přibývá, je potřeba neustále rozšiřovat výrobní kapacity a zavádět nové technologie. Právě s tím pomohl program Expanze od Českomoravské záruční a rozvojové banky (ČMZRB).

Když byla v Plzni v roce 2007 slavnostně otevřena první kavárna CrossCafe, asi jen málokdo si v tu chvíli uměl představit, jak daleko by to mohla tato ryze česká společnost dotáhnout. Nyní se píše rok 2019, kaváren je celkem pětadvacet a nacházejí se napříč celou Českou republikou.

Ačkoliv dnes je jméno CrossCafe synonymem relativně velké a dobře etablované franšízy, během prvních let své existence si její majitelé a zaměstnanci museli vystačit s poněkud skromnějšími prostory. „Veškeré produkty se vyráběly přímo na místě v kuchyňce o výměře cca 60 m2. Produkty putovaly z výrobního stolu rovnou do vitríny,“ přiznává Luboš Martínek, výrobní ředitel firmy.

Společnost si díky své poctivé kávě a chutným dezertům rychle získala na oblibě, a tak následoval vcelku přirozený vývoj: „Tři roky na to už jsme se stěhovali do čtyřikrát většího prostoru a výrobky rozváželi do několika kaváren v Praze a v Plzni. Co se však dosud nezměnilo, je stoprocentní ruční výroba, která umožňuje pracovat s citlivými surovinami, jakými jsou například máslo, šlehačka a čokoláda. Máme větší pec, větší šlehač a více rukou, ale například náš nejprodávanější dort má stejnou recepturu a pracovní postup jako v roce 2007.“

Nyní v CrossCafe pracuje na 165 kmenových zaměstnanců, kromě nich ale společnost sází i na brigádníky, nejčastěji z řad studentů, které práce v kavárně náramně baví a pro něž zároveň představuje i skvělou formu přivýdělku.

Kromě nespočtu šálků dobré kávy se v CrossCafe měsíčně vyrobí také zhruba 110 tisíc porcí dezertů a pečiva a dalších 20 tisíc porcí zeleninových polévek. Avšak vzhledem k tomu, že současných pětadvacet kaváren rozmístěných po celém Česku navštíví každý rok miliony zákazníků, přestávají disponibilní výrobní kapacity pozvolna stačit.

Zákusků a dalších pokrmů bude čtyřikrát tolik co dnes

Rozšíření výroby a zakoupení nových technologií přestavuje v rozpočtu každé firmy tradičně jednu z finančně nejnákladnějších položek vůbec, a tak se muselo vedení společnosti poohlédnout po partnerovi, který by mu v tomto ohledu vyšel vstříc.

Nakonec v CrossCafe jednoho takového nalezli, a to v podobě Českomoravské záruční a rozvojové banky, jejíž zaměstnanci doporučili využít výhod nabízených v rámci programu Expanze.

„Byl to nejvýhodnější, pro nás dostupný program, který svým zaměřením odpovídal našemu záměru. I když na rozdíl od běžné dotace v tomto případě musíme vše splatit, je to vítaný doplněk ke komerčnímu úvěru u naší banky. Provoz nové výrobny jsme poté spustili v listopadu 2018,“ objasňuje Martínek.

A nač se díky uskutečněným investicím budou moci těšit samotní zákazníci? V první řadě na to, že riziko vyprodání jejich oblíbeného zákusku bude o poznání menší, než jak tomu bylo doposud: „Výrobní kapacita se ve srovnání s předchozím provozem postupně během několika let zvětší až čtyřnásobně.“

Přibydou pochopitelně i zcela nové produkty, ovšem jak dodává Martínek, na takový přístup v CrossCafe sázejí víceméně již od začátku své existence: „Na novinkách pracujeme neustále. Vedle nových dezertů a koláčů vznikají i nové kategorie produktů – zejména domácí řemeslné pečivo, jehož výroba byla v původních prostorách nemyslitelná. Dokoupili jsme technologické vybavení, které nám dalo možnost pracovat na více druzích pečiva. Stále se však jedná o ruční výrobu.“

„A na co se zákazníci mohou těšit v budoucnu? „Zákazníci se již setkávají s naším domácím toustovým chlebem a poctivými ciabattami. S novou kampaní od 1.10. si jistě zákazník oblíbí ještě více naši dýňovou kostku, kdy jsme recepturu vylepšili o naše pečivo s dýňovými semínky. Představíme také produkt ze zcela nové kategorie, který jsme se v nových prostorách výrobny naučili vyrábět, a to plněný donut,“ uzavírá Martínek. 

zdroj: www.euro.cz (16.9.2019)