Síla značky CrossCafe

Daniel Seman
Stát se součástí franchisové sítě, jako je CrossCafe, je velice příjemná věc. Samozřejmě, že jsme si za období spolupráce prošli i složitými obdobími, ale CrossCafe s námi vždy jednalo vstřícně a s dostatečnou mírou pochopení, jakožto s nováčky.
Mým živobytím je hokej. Hraji hokej na profesionální úrovni již spoustu let, nicméně vše krásné jednou končí a tak i já se pomalu dostávám na sklonek hokejové kariéry. V tuto dobu většina hokejistů zvažuje, co dál. V době mého angažmá v Plzni před třemi lety jsem se poprvé, coby zákazník, setkal s franchisou CrossCafe. Netrvalo dlouho a měl jsem věrnostní kartičku a navštěvoval kavárnu téměř denně i s celou rodinou. Tato osobní zkušenost byla klíčová při dalším rozhodování. Když jsem zjistil, že je to síť kaváren s možností spolupráce na úrovni franšízingu, bylo rozhodnuto. Měl jsem nějaké úspory z hokejové kariéry, a tak jsme vstoupili do jednání s CrossCafe original. Protože CrossCafe vedou lidé, kteří uznávají podobný životní přístup a smysl pro pravidla jako já, byly sympatie a důvěra brzy na obou stranách a po pár schůzkách jsme se postupně stávali součástí sítě. O podnikání a investicích jsem uvažoval vždy velmi opatrně. A vzhledem k tomu, že jsme měli nulové zkušenosti z gastronomie, tak být součástí franšízy nám přineslo určitý pocit jistoty. Proto jsme zvolili tuto formu podnikání.
- Před tím, než nastane slavnostní okamžik otevření nové kavárny, čeká na každého franchisanta velký kus práce s přípravou kavárny. Jaké pro vás bylo tohle období a jak dlouho trvalo?
- Toto období trvalo asi půl roku, než se připravily prostory pro kavárnu. Bylo náročné hlavně pro manželku, která se, během mého zahraničního angažmá, věnovala přestavbě a k tomu celkové přípravě na pozici manažera. Asi měsíc před otevřením jsem se zapojil i já.
- Značka CrossCafe vznikla v Plzni, kde se od roku 2007 stala součástí každodenního života Plzeňanů. Jak si vedla při startu provozu a jak si vede nyní mezi lidmi v Havířově?
- V Havířově, a vůbec na celém severu Moravy, je to zcela neznámá značka. Lidé byli hodně v očekávání a první dva týdny po otevření byla kavárna doslova plná zvědavců. Poté jsme však chytli okurkovou sezónu tj. letní prázdniny a museli si zkusit omezený provoz. Od září se k nám lidi začali vracet. Dnes už máme stálou skupinu zákazníků, ale přicházejí i noví. Ohlasy jsou jen pozitivní a značka ve městě oblíbená. Věříme, že tak, jak se stala každodenní součástí Plzeňanů, daří se jí to postupně i v Havířově.
- Již uběhlo několik let od otevření kavárny v Havířově. Co se od té doby událo? Splnilo se vám nějaké přání?
- Po dvou letech, kdy se kavárna v Havířově zavedla a provoz se ustálil, hráli jsme si s myšlenkou, že bychom rádi tento koncept přivedli i do Ostravy. Což se tak stalo v roce 2018. Stále zde pracujeme na získávání klientely, ale již se začíná dařit!
- Co byste rádi sdělili dalším lidem, kteří zvažují, zda si pořídit franchisu CrossCafe?
- Stát se součástí takové sítě, jako je CrossCafe, je velice příjemná věc. Samozřejmě, že jsme si za období spolupráce prošli i složitými obdobími, ale CrossCafe s námi vždy jednalo vstřícně a s dostatečnou mírou pochopení, jakožto s nováčky. S tím, že je kavárna pod určitým dohledem franchisora, a funguje v nějakých stejných kolejích, nemám vůbec žádný problém. Naopak to já osobně považuji za velkou výhodu. Myslíme si, a praxe nám to potvrzuje, že koncept kaváren CrossCafe a síla značky má velký potenciál a jedině tato forma mohla vplout mezi ostatní Havířovské kavárny.