Franchising Daniel Seman

Síla značky CrossCafe

Daniel Seman

Daniel Seman

Stát se součástí franchisové sítě, jako je CrossCafe, je velice příjemná věc. Samozřejmě, že jsme si za období spolupráce prošli i složitými obdobími, ale CrossCafe s námi vždy jednalo vstřícně a s dostatečnou mírou pochopení, jakožto s nováčky.

Mým živobytím je hokej. Hraji hokej na profesionální úrovni již spoustu let, nicméně vše krásné jednou končí a tak i já se pomalu dostávám na sklonek hokejové kariéry. V tuto dobu většina hokejistů zvažuje, co dál. V době mého angažmá v Plzni před třemi lety jsem se poprvé, coby zákazník, setkal s franchisou CrossCafe. Netrvalo dlouho a měl jsem věrnostní kartičku a navštěvoval kavárnu téměř denně i s celou rodinou. Tato osobní zkušenost byla klíčová při dalším rozhodování. Když jsem zjistil, že je to síť kaváren s možností spolupráce na úrovni franšízingu, bylo rozhodnuto. Měl jsem nějaké úspory z hokejové kariéry, a tak jsme vstoupili do jednání s CrossCafe original. Protože CrossCafe vedou lidé, kteří uznávají podobný životní přístup a smysl pro pravidla jako já, byly sympatie a důvěra brzy na obou stranách a po pár schůzkách jsme se postupně stávali součástí sítě. O podnikání a investicích jsem uvažoval vždy velmi opatrně. A vzhledem k tomu, že jsme měli nulové zkušenosti z gastronomie, tak být součástí franšízy nám přineslo určitý pocit jistoty. Proto jsme zvolili tuto formu podnikání.

Před tím, než nastane slavnostní okamžik otevření nové kavárny, čeká na každého franchisanta velký kus práce s přípravou kavárny. Jaké pro vás bylo tohle období a jak dlouho trvalo?
Toto období trvalo asi půl roku, než se připravily prostory pro kavárnu. Bylo náročné hlavně pro manželku, která se, během mého zahraničního angažmá, věnovala přestavbě a k tomu celkové přípravě na pozici manažera. Asi měsíc před otevřením jsem se zapojil i já.
Značka CrossCafe vznikla v Plzni, kde se od roku 2007 stala součástí každodenního života Plzeňanů. Jak si vedla při startu provozu a jak si vede nyní mezi lidmi v Havířově?
V Havířově, a vůbec na celém severu Moravy, je to zcela neznámá značka. Lidé byli hodně v očekávání a první dva týdny po otevření byla kavárna doslova plná zvědavců. Poté jsme však chytli okurkovou sezónu tj. letní prázdniny a museli si zkusit omezený provoz. Od září se k nám lidi začali vracet. Dnes už máme stálou skupinu zákazníků, ale přicházejí i noví. Ohlasy jsou jen pozitivní a značka ve městě oblíbená. Věříme, že tak, jak se stala každodenní součástí Plzeňanů, daří se jí to postupně i v Havířově.
Jaké jsou vaše cíle v následujících 5 letech se značkou CrossCafe? Chcete otevřít další kavárnu?
Další kavárnu bychom určitě rádi otevřeli. V následujících pěti letech máme v plánu kavárnu rozvíjet, v souvislosti s rozvojem celé sítě pracovat na lokálním marketingu, udržet stávající a oslovovat nové a nové zákazníky. V případě, že by přišla možnost otevření nové pobočky, rád bych přivedl CrossCafe do Ostravy.
Co byste rádi sdělili dalším lidem, kteří zvažují, zda si pořídit franchisu CrossCafe?
Stát se součástí takové sítě, jako je CrossCafe, je velice příjemná věc. Samozřejmě, že jsme si za období spolupráce prošli i složitými obdobími, ale CrossCafe s námi vždy jednalo vstřícně a s dostatečnou mírou pochopení, jakožto s nováčky. S tím, že je kavárna pod určitým dohledem franchisora, a funguje v nějakých stejných kolejích, nemám vůbec žádný problém. Naopak to já osobně považuji za velkou výhodu. Myslíme si, a praxe nám to potvrzuje, že koncept kaváren CrossCafe a síla značky má velký potenciál a jedině tato forma mohla vplout mezi ostatní Havířovské kavárny.

Otevřete si svou kavárnu CrossCafe

Přečtěte si další příběhy

„ Podnikání na stříbrném podnosu“